Ruil- en retourbeleid
RETOURBELEID
Wij accepteren geen retourzendingen voor onze handgemaakte abaya’s.
In de Belgische wetgeving wordt het herroepingsrecht beschreven in het Wetboek van economisch recht.
Artikel VI.47, §6, 5° van het Wetboek van economisch recht stelt dat het herroepingsrecht niet van toepassing is op:
“de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn, of die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden of snel kunnen bederven of verouderen;”
Onze handgemaakte abaya’s zijn uitgesloten van het herroepingsrecht en behoren tot:
A. Goederen die duidelijk voor een specifieke persoon zijn bestemd;
Als een handgeborduurd item niet persoonlijk is (bijvoorbeeld geen gepersonaliseerde initialen of namen), wordt het nog steeds beschouwd als een uniek, handgemaakt product dat specifiek voor de consument is gemaakt.
B. Goederen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
Handgemaakte producten die fragiel zijn en bij retour kunnen worden beschadigd, vallen onder de categorie van goederen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.Onder fragiel verstaan we items die gevoelig zijn voor beschadiging zoals handgeborduurde kleding, kleding met delicate stoffen, en vergelijkbare items.
RUILBELEID
Helaas bieden wij momenteel geen ruilservice aan in onze webshop.
Alle verkopen zijn definitief en kunnen niet geruild worden voor een ander product.
We raden je aan om zorgvuldig te overwegen voordat u een aankoop doet.
Je kan steeds contact met ons opnemen via info@ayabaya.be indien je hulp nodig hebt bij het selecteren van de juiste maat.
1. Schade of problemen:
Alle items ondergaan strenge kwaliteitscontroles voordat ze worden verzonden zodat ze in onberispelijke staat arriveren.
Helaas kunnen er geen restituties worden verleend voor items die tijdens persoonlijke pasbeurten beschadigd zijn, waaronder vlekken, scheuren of ontbrekende versieringen.
Wij kunnen tevens geen verantwoordelijkheid nemen voor kleurperceptie, aangezien de kleur iets kan verschillen van de werkelijkheid door individuele monitor- en helderheidsinstellingen.
Stenen, kralen, pailletten die verschoven zijn; loskomende draadjes of ontbrekende stenen/kralen als gevolg hiervan kunnen niet worden beschouwd als een defect in de ontvangen abaya('s), aangezien dit wordt veroorzaakt door de aard van het handwerk.
2. Een verkeerd item ontvangen:
Controleer jouw bestelling bij ontvangst en neem onmiddellijk (binnen 48 uur na levering) contact met ons op via info@ayabaya.be indien u het verkeerde item ontvangt.
In jouw e-mail vermeld je het volgende:
- Jouw bestelnummer
- Een duidelijke foto van het ontvangen item
Van zodra we jouw e-mail hebben ontvangen en de foto's hebben bekeken, zullen we contact met jou opnemen om verdere instructies te geven.
Items die ons retour worden gestuurd zonder melding via e-mail vooraf, worden niet geaccepteerd.
Door een item te bestellen gaat een klant akkoord met ons ruil- en retourbeleid.